Úvod

Vítejte na stránkách Miniškolky Ententýky z.s. – dětské skupiny, která v Brně působí již od roku 2011. Poskytujeme službu péče o dítě v dětské skupině pro děti ve věku 1,5 roku do zahájení povinné školní docházky. Ideálním nejnižším věkem pro zahájení docházky v našich dětských skupinách jsou cca 2 roky. V případě volné kapacity přijímáme i děti mladší dvou let.
Naše Miniškolka Entetnýky funguje v Jundrově na Veslařské ulici od roku 2011, kapacita dětské skupiny je 12 dětí.
Od září 2025 přebíráme prostory pro druhou pobočku (Dětská skupina Ententýky) po Rodinném klubu tety Lenky v Bystrci na Větrné 21, kde je k dispozici dvoupatrový dům se zahradou s kapacitou 18 dětí.

Citát
ŘEKNI MI TO
A JÁ TO ZAPOMENU.
UKAŽ MI TO
A JÁ SI TO SNAD ZAPAMATUJI.
NECHEJ MNE TO UDĚLAT
A JÁ SE TO NAUČÍM.

LAO-C´

Typ školky

Jsme rodinný typ školky, kde malý kolektiv umožňuje individuální přístup a péči o každé dítě. Tvoříme harmonické, klidné, bezpečné prostředí, kde se budou děti cítit jako doma. Pečující osoby našich dětských skupin se postarají o všestranný rozvoj vašich dětí, upevňování hygienických návyků a slušného chování.
skolka001.jpg

Cíle Ententýky
Jeden z hlavních cílů našich dětských skupin je, aby pro děti i rodiče proběhlo období adaptace co nejvíce hladce (adaptační období = doba, kdy si dítě zvyká na nové prostředí a trávení času bez svých rodičů). Každé dítě tento proces prožívá jiným způsobem, proto adaptační plán přizpůsobujeme každému dítěti individuálně. Zásadním v tomto období shledáváme komunikaci pečujících osob s rodiči.
skolka002.jpg

Rozvíjení všech oblastí života


Hrubá motorika: tělocvik, pohybové hry, tanečky

Jemná motorika: stavebnice, skládačky, kostičky, navlékání korálků, práce s papírem, tvorba sezónních výrobků

Paměť: básničky, písničky, říkadla, hádanky

Sociální kontakty: komunikační dovednosti, děti se učí kooperovat, hrát si s dalšími dětmi různých věkových kategorií, prosazovat se, poznávat rodinné vztahy

Kulturní akce: návštěvy knihovny, Zoo, (loutkové) divadlo, výstavy aj.

Sportovní aktivity: pohybové aktivity podporující správné držení těla, jóga, učíme se správně dýchat, zlepšování kondice a obratnosti pomocí pohybových her

Umělecké činnosti: fantazie, představivost a tvořivost: výtvarné, dramatické činnosti, hudební aktivity – písničky, hrajeme na jednoduché hudební nástroje

Rozvíjení kognitivních (poznávacích) dovedností

Počítání

Vedení k pozitivnímu přístupu k učení

Vedení k samostatnosti, nezávislosti a odpovědnosti

Environmentální výchova: příroda a svět kolem nás, kde kdo žije, město a vesnice
-  jak se chovat v přírodě – co dělat a nedělat v přírodě
-  jak se chovat ve městě – krásy a nástrahy velkoměsta, pozor auto

První anglické krůčky

Ve školce se děti seznámí se základy angličtiny nenásilnou formou hry, zábavných činností (písničky, říkanky, výtvarné, pohybové činnosti) v návaznosti na probíhající učivo dle programu školky.
Děti si výukou angličtiny trénují paměť, myšlení a pozornost, rozvíjejí se tak komunikační kompetence dítěte a formuje se jeho vyjadřování.

Zdravý životní styl

Čokoláda, nebo jablíčko? - správné stravovací návyky
Myjeme si ručičky – správné hygienické návyky
Otužujeme se

Oblast interpersonální
Dobrý den a na shledanou – jak se správně chovat k ostatním, co je slušné a neslušné
Učím se pomáhat
Mám tě rád, jsem tvůj kamarád
Kdopak má dnes narozeniny? – ve školce slavíme narozeniny každého našeho dítěte, děti si navzájem přejí