Dětská skupina s prvky Montessori
Metoda Montessori výrazně podporuje kreativní tvořivost.
Dopřejme dětem vyrůstat v láskyplném prostředí s ohledem na jejich individualitu. V prostředí, respektujícím individuální potřeby každého dítěte, kde starší pomáhají mladším a mladší se učí od svých větších kamarádů.
Metoda Montessori podporuje děti, aby se učily svým vlastním tempem s využitím svých vlastních názorů a zkušeností. Cílem Montessori školek je děti naučit, aby si uměly poradit v různých situacích, v nichž rozvíjí své kreativní myšlení. Tyto návyky si odnesou do dospělosti. Nebudou pouze kopírovat názory ostatních, budou mít své vlastní, poučí se z vlastních chyb a zkušeností.
Základním principem je "svoboda ve stanovených hranicích"
Každé dítě je jiné. Respektujeme jejich osobnosti a vlastní tempo vývoje. Děti nejsou nuceny přizpůsobovat se tempu učitele, ani ostatních dětí, pracují přirozeně a spontánně, ve skupinách nebo samostatně, vždy ve věkově smíšených třídách. Starší děti získávají na sebedůvěře a upevňují své dovednosti tím, že pomáhají mladším dětem. Mladší děti se učí pozorováním starších.
Připravené prostředí podněcuje a povzbuzuje děti k aktivitě.
V klidné a uspořádané třídě děti pracují s pomůckami dle vlastního výběru a svým vlastním tempem. To je učí umět se rozhodovat, dává jim pocit svobody a vnitřní disciplíny. Pomůcky jsou uspořádány dle pěti vzájemně propojených oblastí - praktický život, smyslová výchova, mateřský jazyk, matematika a kosmická výchova. Dle denního programu je zakomponován blok angličtiny.
Pomoz mi, abych to dokázal sám
Respektování senzitivní fáze
Ruka je nástroj ducha
Svobodná volba
Připravené prostředí
Polarizace pozornosti
Celostní učení
Práce s chybou
Heterogenní skupiny